Játékfókuszú mozgásfejlesztés/rehabilitáció e-learning workshop
Elméleti workshopunk célja, hogy megnézzük, hogyan tudjuk élvezetessé tenni a mindennapos mozgást és/vagy a rehabilitációt, mozgásterápiát, függetlenül attól, hogy egyéni vagy csoportos foglalkozásokat tartunk. Sőt, rávilágítunk arra is, hogy teljesen mindegy, hogy gyermekekkel, fiatal vagy idősebb felnőttekkel dolgozunk, a játék, a versengés és az együttműködés élvezete egyetemleges, tehát valójában nincs (pontosabban nem kellene lennie) jelentős különbség gyermekek, felnőttek és idősebbek mozgásprogramja között.
A mozgásszervi problémák terápiája jellemzően hosszú távú folyamat, sőt, valójában soha nem ér véget, hisz az elért eredményeket fenn is kell tartani. A rehabilitáció tehát csakis akkor lehet sikeres, ha a páciens képes hosszú távon elköteleződni a mindennapos testmozgás mellett. Ugyanakkor tudjuk/látjuk, hogy a páciensek nagy része kötelezettségként tekint a mozgásra („hányszor kell még jönnöm?”), és az esetek nagy részében egyáltalán nem élvezi azt. Márpedig amíg a mozgás nem okoz örömöt, esélyünk sincs arra, hogy hosszú távon elköteleződjön, így arra sem, hogy valódi, tartós rehabilitációs eredményeket érjünk el. Terapeutaként tehát az egyik legfontosabb és egyben legnehezebb feladatunk az, hogy a mozgást/rehabilitációt élvezetessé, örömforrássá tegyük a páciens számára. De vajon hogyan lehet elérni azt, hogy a páciens élményként és ne kötelezettségként tekintsen a mozgásra? Nos, annak érdekében, hogy választ kapjunk a kérdésre, segítségül hívjuk az evolúciós pszichológiát.
Elméleti workshopunk célja, hogy megnézzük, hogyan tudjuk élvezetessé tenni a mindennapos mozgást és/vagy a rehabilitációt, mozgásterápiát, függetlenül attól, hogy egyéni vagy csoportos foglalkozásokat tartunk. Sőt, rávilágítunk arra is, hogy teljesen mindegy, hogy gyermekekkel, fiatal vagy idősebb felnőttekkel dolgozunk, a játék, a versengés és az együttműködés élvezete egyetemleges, tehát valójában nincs (pontosabban nem kellene lennie) jelentős különbség gyermekek, felnőttek és idősebbek mozgásprogramja között.
Bónuszként az elméleti előadás mellé feltöltöttünk jó néhány élő gyakorlati videót is, ezekből több tucat új gyakorlatot és gyakorlatkombinációt is elleshetsz a természetes mozgások - forgás, kúszás, mászás, járás/futás, ugrás, dobás/elkapás, ugrás - felépítésére. Ezek a gyakorlatok nem csak a szenzomotoros testtartásjavításban és mozgásfejlesztésben (SZTM) játszanak kiemelt szerepet, hanem beilleszthetően bármilyen más mozgásprogramba (rehabilitáció, edzés stb.) is.
Kinek szól a workshop?
- a legtöbbet azok profitálnak a workshopból, akik már elvégezték akadémiánkon az SZTM I. szintjét (Szenzomotoros gerinctréner és/vagy a Szenzomotoros testtartásjavítás és mozgásfejlesztés gyermekkorban), az SZTM II. szintjét (Funkcionális tréner), esetleg az SZTM I. és II. modult egyaránt tartalmazó Sportrehabilitációs tréner képzést, hisz ők már erős alapokkal rendelkeznek a mozgásfejlesztéshez
- ettől függetlenül szeretettel ajánljuk minden olyan kollégának, aki gyermekek, felnőttek vagy idősebbek edzésével/rehabilitációjával foglalkozik (gyógytornászoknak/mozgásterapeutáknak, edzőknek, sportszakembereknek, testnevelőknek, gyógypedagógusoknak, konduktoroknak stb.)
Oktatók: Feövenyessy Krisztina és Németh Olga
Részvételi díj: 19.000 Ft, amely tartalmazza a magyar nyelvű igazolás árát is.
Elméleti órák száma: 2
Gyakorlati órák száma: 6
A szakmai továbbképzés menete: lásd az oldal aljára görgetve
A workshop menete
- elméleti rész (2 óra)
- A páciens adherencia (elköteleződés) problémaköre - az elköteleződés legfőbb gátló tényezői
- Személyes korlátok, korlátozó tényezők (pl. időhiány, elérhetőségi problémák)
- az edzés/ terápia sikerességébe vetett hit hiánya
- a pozitív visszacsatolás hiánya
- az énhatékonyság hiánya
- az élvezeti faktor hiánya
- Egy kis evolúciós pszichológia – versengés és együttműködés
- A cél (játék) központú rehabilitáció jellemzői
- Mi az a cél? Mi lehet cél? Mi a különbség az azonnali és a hosszú távú, elvont cél, mint motivációs erő között?
- A külső-belső fókusz problematikája
- A kinetofóbia (mozgástól való félelem) és ennek leküzdése
- Természetes alapmozgások és szerepük a mozgásfejlődésben illetve a rehabilitációban
- A páciens adherencia (elköteleződés) problémaköre - az elköteleződés legfőbb gátló tényezői
- Gyakorlati rész (kb.6 óra)
- Természetes alapmozgások (egyenként haladunk végig az alapmozgásokon: forgás, kúszás, mászás, járás, futás, ugrás, dobás/elkapás, ugrás)
- feladatok kezdőknek (életkortól függetlenül)
- Egyéni
- Csoportos
- feladatok haladóknak (életkortól függetlenül)
- egyéni
- csoportos
- feladatok kezdőknek (életkortól függetlenül)
- végül pedig összekapcsoljuk a természetes mozgásokat különféle összetett feladatsorokká
- Természetes alapmozgások (egyenként haladunk végig az alapmozgásokon: forgás, kúszás, mászás, járás, futás, ugrás, dobás/elkapás, ugrás)