Menu

Cart

Medical Fitness Blog




Feövenyessy Krisztina

A Feövenyessy Medical Fitness Akadémia vezetője

Ülni vagy állni? Melyik egészségesebb? Mítoszgyilkos percek

Azzal a kijelentéssel, hogy az ülőmunka káros az egészségre, ma már talán senki sem vitatkozik (csak én! Vagy inkább fogalmazzunk úgy, hogy szeretném jócskán árnyalni ezt a képet😊). Épp ezért, miután relatíve kicsi a valószínűsége annak, hogy a közeljövőben esélyünk lenne az ülő életmódból visszatérni az egyedüli tökéletes megoldáshoz, azaz a napi 16 órányi változatos testmozgással járó vadászó-gyűjtögető léthez, nincs más lehetőségünk, mint gőzerővel keresni a megoldást egy megoldhatatlan problémára. Az ülő életmód káros hatásainak kivédésére. A keresés során azonban sokszor és sokan járunk tévúton, hisz – amint az elmúlt 10-20 évben kiderült – sem a dinamikus ülőpárna, sem a fittlabda, sem a hiperszuper ergonomikus íróasztal nem vezet valódi és tartós eredményre. Folyamatosan nő ugyanis az elhízottak, a szív- és érrendszeri betegségben szenvedők, illetve a derék- és nyakfájósok, porckorongsérvesek száma.

Bővebben

Hol találok a problémámra otthon végezhető gyógytorna gyakorlatokat?

Kedves Olvasó! Engedd meg, kérlek, hogy a választ egy (pontosabban két) kérdéssel indítsam:

  • Bevennéd-e a szomszéd szívgyógyszereit, ha szív- és érrendszeri problémákkal küzdenél?
  • Hordanád-e a barátod lábára készített méregdrága lúdtalpbetétet, ha fájna a talpad?

Vajon miért gondolod, hogy míg a gyógyszereket és a lúdtalpbetétet személyre kell szabni, a gyógytorna/mozgásterápia „univerzális”? Hogy létezik olyan csoda-gyakorlatsor, amely MINDEN porckorongsérves (vagy teniszkönyökös, vagy térdízületi porckopásos stb.) páciens számára egyaránt ideális?

fmfa

Mari néni otthon, youtube videóra "gyógy"tornázik

Bővebben

A gerinc-sztráda

A gerinc hasonlít egy autópályához. Úgy áramolnak keresztül rajta az erőhatások oda és vissza, ahogy az autók suhannak a sztrádán.

Bővebben

Trendi, de vajon hatékony-e? Fókuszban a krioterápia

A hidegterápia ma egyike a legnépszerűbb fizikoterápiás eljárásoknak. Napról-napra több egészségügyi vagy sportszolgáltatónál érhető el jégszauna vagy krioterápiás készülék, a sportolók körében pedig eszeveszettül hódít a jeges fürdőzés.  A hidegkezelés csökkenti az akut és krónikus fájdalmat, segít a fáradtság és depresszió leküzdésében, erősíti az immunrendszert, fokozza a sportolói teljesítményt, felgyorsítja a sportsérülések regenerálódását, szépíti a bőrt és még a testsúlycsökkentést és a zsírégetést is segíti – legalábbis ezt állítják a különféle gyártók és szolgáltatók. Vajon mi igaz mindebből? Valóban ennyi mindenre jó a krioterápia?  Milyen panaszok esetén érdemes alkalmazni és/vagy javasolni a páciensnek, milyen formában és milyen gyakorisággal? Nézzük, mit mutatnak a tudományos bizonyítékok!

Bővebben

Bejelentkezés vagy Regisztráció

 

 

Weboldalunk az oldal működése és a felhasználói élmény javítása érdekében sütiket használ (cookie), ahogy minden korszerű weboldal. Itt engedélyezheti vagy letilthatja a sütik használatát. Kérjük, vegye figyelembe, hogy a sütik tiltásával bizonyos funkciók nem vagy nem megfelelően fognak működni!