Menu
Cart



Feövenyessy Krisztina

A Feövenyessy Medical Fitness Akadémia vezetője

A szakmai csoportunkban sokszor kerül szóba a lúdtalptorna és gyakran felmerül a kérdés, hogy milyen talpgyakorlatokat végezzünk és milyen gyakorisággal. Nos, a legjobb tanács, amit adhatok, a következő:

Az optimális megoldás szinte mindig egyszerű, olcsó, természetes, és már-már kiveri a szemünket, bár ezt sajnos kevesen hiszik el az agyonreklámozott csodaszerek/csodamódszerek világában😊.  Az ideális lúdtalptorna tehát a természetes, egyenetlen talajon való mindennapos mezítlábas sétálás/tornázás stb.



Hosszú évek óta tanítom a kinesiology taping technikát, és jellemzően az jelenti számomra a legnagyobb kihívást, hogy megértessem a hallgatókkal: nem az a cél, hogy képessé váljunk ügyesen felragasztani azt a 30-40 különféle applikációt, amit az alap- és haladó képzésen veszünk, hanem az, hogy ezeken keresztül megtanuljunk tape-es szemmel látni és tape-es fejjel gondolkozni.



De akár feltehetném a kérdést úgy is, hogy miért nem múlik el a teniszkönyök a lágylézertől, a térdízületi porckopás a porcépítő szerektől vagy a porckorongsérv a műtéttől. A séma ugyanis mindhárom esetben ugyanaz. Miután azonban a térdízületi porckopást már részletesen kitárgyaltam e videóban, a gerincproblémákat pedig a „Gerinctitkok” c. könyvemben, ezúttal a sarkantyú példáján mutatom be a jelenséget, amit már szinte minden létező oldalról körbejártam: csodaterápia ide vagy oda, életmód eredetű betegségek esetében csakis az életmód megváltoztatása vezethet tartós pozitív eredményre.



A térdízület osteoarthritis-es (gyulladással járó porckopás) megbetegedése a mozgásszegény életmód, az elhízás járvány-szerű terjedése és a túlzásba vitt sportolás hatására egyre több embert érint. Az Isztambuli Egyetem kutatói egy kísérletben azt vizsgálták, hogyan hat a kinesio-tape a térdízületi porckopásban szenvedők esetében, vajon csökkenti-e a fájdalmat, javítja-e a térd funkcióját, illetve növeli-e a mozgásterjedelmet és az izomerőt.



Az Achilles-ín a vádli izomzatát (m. gastrocnemius medialis és lateralis, valamint m. soleus, összefoglaló néven triceps surae,) kapcsolja a sarokcsont hátsó részéhez. A m. gastrocnemius két feje valamivel a térd fölött, kétoldalt ered, míg a m. soleus a térd alól, a lábszárcsontok hátulsó felszínéről indul. A három izom az Achilles-ínban egyesül, hogy végül együttesen kapcsolódjon a sarokcsonthoz.

Forrás: https://www.orthoinfo.org/en/diseases--conditions/toe-walking



Bejelentkezés vagy Regisztráció

 

 

Weboldalunk az oldal működése és a felhasználói élmény javítása érdekében sütiket használ (cookie), ahogy minden korszerű weboldal. Itt engedélyezheti vagy letilthatja a sütik használatát. Kérjük, vegye figyelembe, hogy a sütik tiltásával bizonyos funkciók nem vagy nem megfelelően fognak működni!